IT service desk

Overvejer du at anvende en IT service desk til en række af arbejdsopgaverne i virksomheden? Det er udbredt i mange danske IT-firmaer, da det giver Jer muligheden for at fokusere på andre aktiviteter.

En service desk kan hjælpe Jer med at håndtere supporten og servicen af kunder, eller hvis der opstår problemer internt i virksomheden. Det er helt normalt at have brug for en hjælpende hånd til supporten.

Brug for hjælp til at håndtere supporten?

Har du brug for hjælp til at håndtere supporten, eller har I selv problemer med at få løst problemerne hurtigt nok?

Det er rigtig mange IT-firmaer i Danmark og mange af dem har én ting til fælles. En stor mængde supportrelaterede opgaver, enten internt eller eksternt hos deres kunder.

I begge tilfælde er det afgørende at problemet eller supporten bliver håndteret hurtigt, så man minimerer skaderne eller leverer en god service for brugerne. Det kan en ekstern IT service desk hjælpe dig med.

Her bidrager professionelle firmaer med deres viden, erfaring og hjælper dig med at håndtere de supportopgaver der måtte være. Disse arbejdsopgaver varierer selvsagt meget fra firma til firma.

Du har derfor mulighed for at vælge imellem flere løsninger og få skræddersyet et setup, der passer ind til dine virksomhedsbehov. Det er vigtigt at det ender med et effektivt samarbejde, hvis du skal have fuld glæde af service desken.

 

Servicedesk kan være til stor gavn

En servicedesk kan være til stor gavn, men det er særligt i to sammenhænge at de bibringer virksomheden stor værdi. Dels for dem der ønsker at have support og service døgnet rundt. Her vil en service desk 24/7 løsning hjælpe dig med at løse problemerne asap og servicere kunderne med begrænset ventetid.

Det kan ende med at være en rigtig god investering i visse sammenhænge, alt efter hvilket IT aktiviteter i har.

Den anden store fordel er muligheden for at overlade IT supporten til eksterne eksperter og dermed outsource denne del, helt eller delvist. Det gør nemlig at I kan fokusere på de arbejdsopgaver hvor I er bedst.

Eller det kan være en stor hjælp i pressede perioder, hvor der er meget at se til. I begge situationer kan du aflæse de “kedelige” supportopgaver til et firma, der varetager dem professionelt og sikkert.

Hvis du gerne vil høre mere om muligheden ved en service desk, bør du booke et uforpligtende møde med én eller flere udbydere. Et møde hvor I kan drøfte dine behov, som så kan give dig et indblik i priserne og hvordan samarbejdet kan fungere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *